Σκοπήσωμεν πῶς δοξάσωμεν
τὸν Θεόν. Δοξάζεται δὲ παρ’ ἠμῶν οὐκ ἄλλως, ἢ ὡς παρὰ τοῦ Υἱοῦ ἐδοξάσθη˙
δι’ ὧν γὰρ ἐκεῖνος τὸν ἐαυτοῦ Πατέρα ἐδόξασεν, ἐδοξάσθη καὶ ὁ Υἱὸς
παρὰ τοῦ Πατρὸς δι’ αὐτῶν. Κἀκείνα καὶ ἡμεῖς σπουδῇ πράξωμεν, ἵνα διὰ
τούτων δοξάσωμεν τὸν Πατέρα ἡμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς κληθῆναι καταδεξάμενον,
καὶ δοξασθῶμεν παρ’ αὐτοῦ τῇ δόξῃ τοῦ Υἱοῦ, ἧ εἶχε πρὸ τοῦ τὸν κόσμον εἶναι
παρ’ αὐτοῦ. Τὰ δὲ εἰσίν, ὁ σταυρός, ἤγουν ἡ νέκρωσις τοῦ κόσμου παντός,
αἱ θλίψεις, οἱ πειρασμοί, καὶ εἴ τι ἕτερον τῶν παθημάτων Χριστοῦ. Ἅ ὑποφέροντες
ἐν ὑπομονῇ πολλῇ, μιμούμεθα τοῦ Χριστοῦ τὰ παθήματα˙ δοξάζομεν δὲ
δι’ αὐτῶν τὸν Πατέρα ἡμῶν καὶ Θεόν, ὡς υἱοὶ αὐτοῦ χάριτι καὶ συγκληρονόμοι
Χριστοῦ.
(Ἁγίου Συμεὼν τοῦ Νέου Θεολόγου, Φιλοκαλία, Δ’ 256, ρα’ )
Ας σκεφτούμε πως θα δοξάσομε το Θεό. Ο Θεός δοξάζεται από
μας, όχι με άλλον τρόπο, αλλά όπως δοξάστηκε από τον Υιό. Μ’ εκείνα δηλαδή που
δόξασε ο Υιός τον Πατέρα, δοξάστηκε με αυτά κι Εκείνος από τον Πατέρα. Αυτά κι
εμείς ας φροντίσομε να πράξομε με επιμέλεια, για να δοξάσομε Εκείνον που
καταδέχθηκε νά ονομαστεί Πατέρας μας επουράνιος και να δοξαστούμε από Αυτόν με
τη δόξα που είχε ο Υιός από Αυτόν προτού δημιουργηθεί ο κόσμος. Αυτά με τα
οποία δόξασε ο Υιός τον Πατέρα είναι ο σταυρός, δηλαδή η νέκρωση όλου του
κόσμου, οι θλίψεις, οι πειρασμοί και τα λοιπά παθήματα του Χριστού. Όταν τα
υποφέρομε αυτά με μεγάλη υπομονή, μιμούμαστε τα παθήματα του Χριστού και
δοξάζομε με αυτά τον Πατέρα και Θεό μας ως κατά χάρη παιδιά Του και
συγκληρονόμοι του Χριστού.