Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

        ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ                                         
                                                                          ΞΑΝΘΗ  04-12-2016

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«Η ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ»
σύγκρουση στήν ποία ἀναφέρεται σημεριν εαγγελικ περικοπ χει να χαρακτήρα τραγικό. Πρωταγωνιστές της εναι π τ μιά μερι ρχισυνάγωγος, κπρόσωπος το παρηκμασμένου θρησκευτικο κατεστημένου, κι π τν λλη ησος, λευθερωτς κα καινοποιός. φορμ τ πρόβλημα μις πλς γυναίκας το λαο. Δεκαοκτ λόκληρα χρόνια «ταν κυρτωμένη κα δν μποροσε διόλου ν νορθωθε».
Εχε πάει στ Συναγωγ ν κούσει τ διδασκαλία το Χριστο κα κε, «ταν τν εδε ησος, τν κάλεσε κα τς επε: γυναίκα λυτρώνεσαι π τν ρρώστειά σου, βαλε τ χέρια του πάνω της, κα ατ μέσως ρθώθηκε κα δόξαζε τν Θεό.»
Στ γενικ ασθημα χαρς κα δοξολογίας το Θεο κάποιος διαφωνε. Κα χι πλς δυσαρεστεται, λλ γανακτε γιά καταπάτηση το νόμου! ρχισυνάγωγος ψώνει φωνή, πειδ ησος θεράπευσε τήν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου.
Δέν εἴχε τό θάρρος νά τά βάλει ἀπ΄εὐθείας μέ τόν Ἰησοῦ καί ἀπευθύνεται  ἀόριστα στόν λαό.  Τροποποιεῖ σκόπιμα τήν ἀλήθεια καί χαρακτηρίζει ὡς ἐργασία ἑναν ἀπλό λόγο, μιά ἀπλή κίνηση τοῦ Χριστοῦ.  Επιχειρεῖ μιά κριτική ἡ ὁποία στηρίζεται σέ ἀνειλικρινεῖς προθέσεις.
Τ δυστύχημα εναι τι τύπος ατς το ρχισυναγώγου δν πρξε μοναδικ δεγμα στ νθρώπινο γένος. χει πολλος μιμητς σ κάθε ποχή. Ο νθρωποι ατο το εδους ρεθίζονται περίεργα π τ καλ πο κάνουν ο λλοι κα σπεύδουν ν τ στηλιτεύσουν.
Φθόνοι, πικρίες, διοτέλειες καλύπτονται συχνά κάτω π τ μανδύα περασπίσεως ερν κα σίων. Τ φαινόμενο χει πολύμορφες προεκτάσεις σ πολλος τομες κα γενικότερα στς διαπροσωπικς κα κοινωνικς σχέσεις. Ὁ ἀρχισυνάγωγος δείχνει ἐπί πλέον περισσή σκληρότητα στήν πονεμένη γυναίκα τοῦ λαοῦ ἐν ὀνόματι τῆς τηρήσεως τοῦ θρησκευτικοῦ νόμου. Παρουσιάζεται πιστός σέ ἕνα σύστημα ἐθιμικό, θρησκευτικῶν ἀπαγορεύσεων πού μέ τόν ἰδιοτελή τρόπο μέ τόν ὁποῖο τό ἐρμηνεύει γίνεται πιό δύσκαμπτο καί σκληρό.
Ριζικ ντίθετη π τ στάση το ρχισυναγώγου ρθώνεται τακτικ το Χριστοῦ. Νομοθέτης χει μι ντελς διαφορετική ντίληψη περ σχέσεων Νόμου κα νθρώπων. στοργ γι τν νθρωπο, τ νεργ νδιαφέρον γι τν πόνο το συγκεκριμένου νθρώπου προέχει. «Τ Σάββατο γινε γι τν νθρωπο κα χι νθρωπος γι τ Σάββατο».
                     

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ