Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ (ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ)


ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙΕ´ 43 - 47
43 ἐλθὼν Ἰωσὴφ ὁ ἀπὸ Ἁριμαθαίας, εὐσχήμων βουλευτής, ὃς καὶ αὐτὸς ἦν προσδεχόμενος τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. 44 ὁ δὲ Πιλᾶτος ἐθαύμασεν εἰ ἤδη τέθνηκε, καὶ προσκαλεσάμενος τὸν κεντυρίωνα ἐπηρώτησεν αὐτὸν εἰ πάλαι ἀπέθανε· 45 καὶ γνοὺς ἀπὸ τοῦ κεντυρίωνος ἐδωρήσατο τὸ σῶμα τῷ Ἰωσήφ. 46 καὶ ἀγοράσας σινδόνα καὶ καθελὼν αὐτὸν ἐνείλησε τῇ σινδόνι καὶ κατέθηκεν αὐτὸν ἐν μνημείῳ ὃ ἦν λελατομημένον ἐκ πέτρας, καὶ προσεκύλισε λίθον ἐπὶ τὴν θύραν τοῦ μνημείου. 47 ἡ δὲ Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία Ἰωσῆ ἐθεώρουν ποῦ τίθεται.
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙϚ´ 1 - 8
1 Καὶ διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν. 2 καὶ λίαν πρωῒ τς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. 3 καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; 4 καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα. 5 καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. 6 ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. 7 ἀλλ’ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. 8 καὶ ἐξελθοῦσαι ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙΕ´ 43 - 47
43 ήλθεν ο Ιωσήφ, που κατήγετο από την πόλιν Αριμαθαίαν, διακεκριμένος και ευϋπόληπτος βουλευτής, ο οποίος είχε πιστεύσει στον Χριστόν και επερίμενε την βασιλείαν του Θεού. Αυτός ετόλμησε και παρουσιάσθηκε με θάρρος στον Πιλάτον και εζήτησε το σώμα του Ιησού. 44 Ο δε Πιλάτος ηπόρησε, εάν τόσον γρήγορα πράγματι απέθανε ο Ιησούς. Και αφού επροσκάλεσε τον εκατόνταρχον, τον ηρώτησε, εάν είχε πολλήν ώραν που απέθανε ο Ιησούς. 45 Και όταν επληροφορήθη από τον εκατόνταρχον το γεγονός, εχάρισε στον Ιωσήφ το σώμα. 46 Και εκείνος, αφού ηγόρασε καινούριο σινδόνι και τον εκατέβασε από τον σταυρόν, ετύλιξε το σώμα στο σινδόνι και έβαλε αυτόν εις μνημείον, που ήτο σκαμμένον εις βράχον· και εκύλισε βαρύν λίθον επάνω εις την θύραν του μνημείου. 47 Η δε Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία η μητέρα του Ιωσή παρακολουθούσαν με προσοχήν, που ετέθη το σώμα του Κυρίου.
ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙϚ´ 1 - 8
1 Κατά την επομένην, όταν έδυσε το ήλιος και επερασε το Σαββατον, η Μαρία Μαγδαληνή και Μαρία η μητέρα του Ιακώβου, και η Σαλώμη ηγόρασαν αρώματα, δια να έλθουν στον τάφον και αλείψουν τον Ιησούν. 2 Και πολύ πρωϊ την πρώτην ημέρα της εβδομάδος, την ώρα που εγλυκοχάραζε το φως του ήλιου, ήλθαν στο μνημείον. 3 Και έλεγαν μεταξύ των· ποιός θα μας αποκυλίση τον βαρύν λίθον από την θύραν του μνημείου; 4 Και μόλις εσήκωσαν τα βλέματά των είδαν ότι είχε αποκυλισθή ο λίθος ο οποίος άλωστε ήτο πολύ μεγάλος. 5 Και αφού εμπήκαν στο μνημείον, είδαν να κάθεται εις τα δεξιά ένας νέος, ντυμένος λευκήν στολήν και κατελήφθησαν από φόβον και κατάπληξιν. 6 Αυτός δε τους είπε· “μη απορείτε και μη φοβείσθε. Γνωρίζω ότι ζητείτε Ιησούν τον Ναζαρηνόν, τον εσταυρωμένον. Ανεστήθη, δεν είναι εδώ. Ιδού ο τόπος που τον είχαν θέσει. 7 Αλλά πηγαίνετε, πέστε στους μαθητάς του, και ιδιαιτέρως στον Πετρον, ότι πηγαίνει ενωρίτερα από σας εις την Γαλιλαίαν. Εκεί θα τον ίδετε, όπως άλωστε σας είχε πη”. 8 Και αυταί αφού εβγήκαν, έφυγαν από το μνημείον. Τας είχε δε καταλάβει τρόμος και κατάπληξις και δεν είπαν εις κανένα τίποτε, διότι εφοβούντο.(Τας κατέλαβε δέος και κατάπληξις δια τον άγγελον που είδαν και προ παντός δια την ανάστασιν, που ήκουσαν).

ΠΗΓΗ:www.saint.gr

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ (ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ)


ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ Ϛ´ 1 - 7
1 Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν. 2 προσκαλεσάμενοι δὲ οἱ δώδεκα τὸ πλῆθος τῶν μαθητῶν εἶπον· Οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ διακονεῖν τραπέζαις. 3 ἐπισκέψασθε οὖν, ἀδελφοί, ἄνδρας ἐξ ὑμῶν μαρτυρουμένους ἑπτὰ, πλήρεις Πνεύματος ἁγίου καὶ σοφίας, οὓς καταστήσομεν ἐπὶ τῆς χρείας ταύτης· 4 ἡμεῖς δὲ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ διακονίᾳ τοῦ λόγου προσκαρτερήσομεν. 5 καὶ ἤρεσεν ὁ λόγος ἐνώπιον παντὸς τοῦ πλήθους· καὶ ἐξελέξαντο Στέφανον, ἄνδρα πλήρη πίστεως καὶ Πνεύματος ἁγίου, καὶ Φίλιππον καὶ Πρόχορον καὶ Νικάνορα καὶ Τίμωνα καὶ Παρμενᾶν καὶ Νικόλαον προσήλυτον Ἀντιοχέα, 6 οὓς ἔστησαν ἐνώπιον τῶν ἀποστόλων, καὶ προσευξάμενοι ἐπέθηκαν αὐτοῖς τὰς χεῖρας. 7 καὶ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ηὔξανε, καὶ ἐπληθύνετο ὁ ἀριθμὸς τῶν μαθητῶν ἐν Ἱερουσαλὴμ σφόδρα, πολύς τε ὄχλος τῶν ἱερέων ὑπήκουον τῇ πίστει.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ Ϛ´ 1 - 7
1 Κατά τας ημέρας δε αυτάς, καθώς ηύξανε ο αριθμός των πιστών, οι Εβραίοι Χριστιανοί, οι οποίοι κατήγοντο από ξένας περιοχάς και ωμιλούσαν την ελληνικήν γλώσσαν και ελέγοντο Ελληνισταί, ήρχισαν να γογγύζουν και να παραπονούνται εναντίον των Εβραίων Χριστιανών της Ιουδαίας, διότι αι χήραι αυτών παρεμερίζοντο και παρημελούντο εις την καθημερινήν υπηρεσίαν της διανομής τροφών και βοηθημάτων. 2 Οι δώδεκα Απόστολοι τότε, αφού προσεκάλεσαν όλον το πλήθος των πιστών, είπαν· “δεν είναι ορθόν και αρεστόν στον Θεόν, να αφήσωμεν ημείς το κήρυγμα του θείου λόγου και να υπηρετούμεν εις τας τραπέζας του φαγητού. 3 Δι' αυτό, αδελφοί, εξετάσατε με πολλήν προσοχήν και εκλέξατε ανάμεσα σας επτά άνδρας, οι οποίοι να έχουν καλήν μαρτυρίαν από όλους, να είναι δε γεμάτοι από Αγιον Πνεύμα και σοφίαν και τους οποίους ημείς θα εγκαταστήσωμεν δια την υπηρεσίαν αυτήν. 4 Ημείς δε θα επιμείνωμεν ακόμη περισσότερον και θα ασχοληθώμεν με μεγαλύτερον ζήλον εις την προσευχήν και την υπηρεσίαν του κηρύγματος”. 5 Και ήρεσεν ο λόγος αυτός εις όλον το πλήθος των πιστών. Και εξέλεξαν τον Στέφανον, άνδρα γεμάτον πίστιν και Πνεύμα Αγιον, και τον Φιλιππον και τον Πρόχορον και τον Νικάνορα και τον Τιμωνα και τον Παρμενάν και τον Νικόλαον, ο οποίος υπήρξεν ειδωλολάτρης από την Αντιόχειαν και πριν να πιστεύση στον Χριστόν είχε προσηλυτισθή εις την ιουδαϊκήν θρησκείαν. 6 Αυτούς, λοιπόν, τους παρουσίασαν μετά την εκλογήν των εμπρός στους Αποστόλους. Και οι Απόστολοι, αφού προσευχήθηκαν, έβαλαν επάνω εις αυτούς τας χείρας των, δια να τους μεταδοθή η ειδική δια το έργον των θεία χάρις. 7 Και το κήρυγμα του θείου λόγου ηπλώνετο και διεδίδετο και ο αριθμός των μαθητών εις την Ιερουσαλήμ ηύξανε και επληθύνετο παρά πολύ και πολύ πλήθος από τους Ιουδαίους εδέχοντο την νέαν πίστιν και υπετάσσοντο εις αυτήν.

ΠΗΓΗ: www.saint.gr

Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

ΤΟ ΤΡΟΠΑΡΙΟΝ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤ' ΩΡΑΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΡΙΤΗΣ


Τη Αγία και Μεγάλη Τετάρτη «της αλειψάσης τον Κύριον μύρω» | Το ...

Τὸ Τροπάριον τῆς Προφητείας τῆς στ' ὤρας 
τῇ Μεγάλῃ Τρίτῃ.

Ἦχος α'
Τοῖς ἀμέτρως πταίουσι, πλουσίως συγχώρησον Σωτήρ, ἀξίωσον ἡμᾶς, ἀκατακρίτως προσκυνῆσαί σου τὴν ἁγίαν Ἀνάστασιν, πρεσβείαις τῆς ἀχράντου σου Μητρός, μόνε πολυέλεε. 

Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΣΧΑ 2020


Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ 224η
ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 2020 

Πρὸς τὸν Ἱερὸ Κλῆρο καὶ τὸν εὐσεβῆ Λαὸ
τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Ἀδελφοί μου ἀγαπητοί,
‘’Δεύτε λάβετε φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός καί δοξάσατε Χριστόν τόν ἀναστάσαντα ἐκ νεκρῶν’’ ἀκοῦμε νά ψάλλει ἡ Ἐκκλησία καί μᾶς καλεῖ νά ἀνάψουμε τίς πασχαλινές μας λαμπάδες, ἀπό τούς κλειστούς φέτος ναούς.
Ἡ πρόσκληση ὅμως δέν εἶναι νά λάβουμε ἁπλῶς φῶς αἰσθητό πού μιά πνοή, ἕνα φύσημα τοῦ ἀνέμου μπορεῖ νά τό σβήσει.
Ἡ πρόσκληση μιλάει γιά ἀνέσπερο φῶς, φῶς πού δέν κατανικάται ἀπό πνοές, οὔτε ἀπό λυσσομανήματα ἀνέμων.
Τρεῖς ἔξοχοι Ἅγιοι ἄνδρες τῆς πίστεως μας λαμπρύνουν μέ τόν θεόπνευστο λόγο τους τήν λαμπρότερη γιορτή καί πανήγυρη τῆς χριστιανοσύνης. Καί οἱ τρεῖς φέρουν τό ὄνομα Ἰωάννης.
Πρῶτος εἶναι ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης, ὁ ἠγαπημένος μαθητής τοῦ Κυρίου, τοῦ ὁποίου τό ὑψηλό καί μεγαλόπνοο προοίμιο τοῦ εὐαγγελίου διαβάζεται ἀπόψε στή Θεία Λειτουργία τῆς Ἀναστάσεως. «Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος καί ὁ Λόγος ἦν πρός τόν Θεόν καί Θεός ἦν ὁ Λόγος».
Δεύτερος εἶναι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, ὁ ὁποῖος μέ τόν διθυραμβικό κανόνα του «Ἀναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν λαοί, Πάσχα Κυρίου Πάσχα» δονεῖ τήν ψυχή μας μέ ἱερώτατα αἰσθήματα πίστεως καί ἀγάπης στόν Ἀναστάντα Χριστό.
Καί τρίτος Ἰωάννης πού συμβάλλει στήν πνευματική πανδαισία τῆς Ἀναστάσεως εἶναι ὁ μέγας καί ἀνεπανάληπτος ρήτορας, ὁ Ἱερός Χρυσόστομος, ὁ ὁποῖος κλείνει τήν ὁμώνυμη θεία Λειτουργία μέ τόν Κατηχητικό του Λόγου «Εἴ τίς εὐσεβής καί φιλόθεος, ἀπολαυέτω τῆς καλῆς ταύτης καὶ λαμπρᾶς πανηγύρεως».
Ἡ Εὐαγγελική περικοπή τοῦ Πάσχα δέν ἔχει καμία ἀναφορά στό γεγονός τῆς Ἀναστάσεως, κάνει ὅμως λόγο γιά φῶς καί μάλιστα τό προσωποποιεῖ στό πρόσωπο τοῦ Μονογενοῦς Λόγου τοῦ Θεοῦ.
Ὁ Μέγας Βασίλειος λέει πώς ὅτι εἶναι γιά τό μάτι τό φῶς τό αἰσθητό, ἀνάλογα σέ πολλαπλάσια μέτρα εἶναι γιά τήν ψυχή τό φῶς τό ἀληθινό πού φωτίζει κάθε ἄνθρωπο πού ἔρχεται στόν κόσμο.
  Στό Εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα γίνεται ἐπίσης λόγος στή δημιουργία τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ.
Τέκνα τοῦ Θεοῦ ἔγιναν καί γίνονται διαχρονικά ὅσοι «ἔλαβαν Αὐτόν» δηλαδή ὅσοι τόν ἐγκολπώθηκαν καί τόν ἀποδέχθηκαν ὡς Σωτήρα καί Λυτρωτή τους.
Ἡ Ἐκκλησία μᾶς καλεῖ νά ξεκαθαρίσουμε τήν πίστη μας πρός τόν Χριστό ὡς τόν Μονογενῆ Υἱό τοῦ Θεοῦ, τέλειο Θεό καί τέλειο ἄνθρωπο ὁ ὁποῖος ἀνέβηκε στό Σταυρό, νίκησε τό θάνατο καί ἔδωσε στόν ἄνθρωπο τήν δυνατότητα νά ζεῖ αἰώνια.
Φέτος ἀδελφοί ὅλος ὁ πλανήτης δοκιμάζεται ἀπό ἕναν ἀόρατο θανατηφόρο ἐχθρό, ὁ ὁποῖος ἀνέτρεψε τή ζωή μας, μᾶς ἔκλεισε στά σπίτια μας, κλείσαμε τούς Ναούς μας Μεγάλη Τεσσαρακοστή καί Μεγάλη Ἑβδομάδα.
Χιλιάδες ἄνθρωποι νόσησαν καί νοσοῦν, χιλιάδες ἔφυγαν ἀπό τήν ζωή. Εὐχόμαστε ὁ Ἀναστάς Κύριος νά θεραπεύσει τούς νοσούντας, νά ἀναπαύσει τίς ψυχές τῶν κεκοιμημένων, ὅπου ἐπισκοπεῖ τό φῶς τοῦ προσώπου Του, καί νά ἀπομακρύνει τόν θανατηφόρο ἰό, σέ τόπο ἄνυδρο καί ἔρημο ὅπου ἄνθρωπος δέν κατοικεῖ. Ἐμεῖς πιστεύουμε στόν Ἀναστάντα Κύριο καί Θεό, ὅτι θά ξεπεράσουμε τήν δοκιμασία αὐτή μέ τήν χάρη Του. Σ΄ Αὐτόν ἐναποθέτουμε τήν ἐλπίδα μας.
Φέτος ἀδελφοί γιορτάζουμε Πάσχα μέ κλειστούς τούς Ναούς. Ὁ Χριστός ἐξέρχεται καί ‘’ἐσφραγισμένου τοῦ μνήματος’’ καί εἰσέρχεται ‘’τῶν θυρῶν κεκλεισμένων’’, ἄς τόν ἔχουμε ὁμοτράπεζο καί συνδαιτημόνα μας στό Πασχαλινό οἰκογενειακό μας τραπέζι.
Χριστός Ἀνέστη  

Διάπυρος πρὸς τὸν Ἀναστάντα Κύριον εὐχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ



ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 2020


ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2020
Πρός
Τόν Ἱερό Κλῆρο καί τόν εὐσεβῆ Λαό
τῆς καθ΄ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Μεγάλη Παρασκευή σήμερα ἀδελφοί,
Ὁ Χριστός προσηλωμένος πάνω στό Σταυρό καί ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι ζοῦμε μιά ἄλλη Μεγάλη Παρασκευή μέ τήν πανδημία τοῦ ἀόρατου αὐτοῦ ἐχθροῦ πού ἀνέτρεψε τήν ζωή μας, πού ἔκλεισε τούς Ναούς μας, πού καθήλωσε στό κρεβάτι καί τήν ἀπομόνωση ἀνθρώπους, πού ἔστειλε στήν αἰωνιότητα χιλιάδες συνανθρώπους μας σέ ὅλο τόν πλανήτη.
Διαβάζοντας αὐτές τίς ἡμέρες τό βιβλίο τοῦ Ἰώβ μέ τά παθήματά του καί τούς ψαλμούς τοῦ προφητάνακτος Δαβίδ στίς Ἀκολουθίες τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος, ἀκοῦμε νά διατυπώνεται τό ἐρώτημα «ἵνα τί Κύριε», «ἵνα τί ἀπώσω με ὁ Θεός εἰς τέλος». Γιατί Θεέ μου μᾶς ἀπέρριψες ὁριστικά.
Εἶναι «γιατί» πού ξεκουφαίνουν ἔστω καί ἄν βγαίνουν ἀπό τόν βουβό πόνο τόν ἀνθρώπων. Εἶναι «γιατί» πού περιμένουν μιά ἀπάντηση καί ἡ σιωπή μᾶς πονάει.
Δέν ὑπάρχει ὅμως ἄνθρωπος πού νά πόνεσε μέ τήν σιωπή ὅσο ἡ Παναγία μητέρα τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Θεοῦ.
Ἕνα συγκλονιστικό τροπάριο ἀπό τήν ἀκολουθία τῶν Ἁγίων Παθῶν λέει ὅτι ἡ Παναγία βλέποντάς τον Μονογενή υἱό της νά ἀνεβαίνει στόν Γολγοθᾶ τοῦ φώναξε «Ποῦ πορεύῃ, τέκνον; τίνος χάριν τὸν ταχὺν δρόμον τελεῖς; μὴ ἕτερος γάμος πάλιν ἐστὶν ἐν Κανᾷ, κἀκεῖ νυνὶ σπεύδεις, ἵνα ἐξ ὕδατος αὐτοῖς οἶνον ποιήσῃς; συνέλθω σοι, τέκνον, ἢ μείνω σε μᾶλλον; δός μοι λόγον, Λόγε, μὴ σιγῶν παρέλθῃς με», μή μέ προσπερνᾶς σιωπηλός.
Δέν πῆρε ἀπάντηση ἡ Παναγία. Ἤ μάλλον πῆρε καί Ἐκείνη καί ἐμεῖς τήν ἀπάντηση, ὅταν κατάλαβε καί μαζί της καταλάβαμε καί ἐμεῖς ὅτι πράγματι σέ γάμο πήγαινε ὁ Χριστός.
Πήγαινε νά ἀνέβει πάνω στόν Σταυρό γιά νά ὁλοκληρώσει τό μυστήριο τῆς ἄπειρης ἀγάπης Του γιά ὁλόκληρο τόν κόσμο. Καί αὐτή ἡ ἀγάπη τόν κατεβάζει καί πιό κάτω ἀπό τήν γῆ στόν Τάφο.


Ὁ Θεός λοιπόν δέν εἶναι ἀπών. Εἶναι μαζί μας στόν πόνο, μαζί μας στόν θάνατο, μαζί μας στόν τάφο. Ἦρθε νά μᾶς λυτρώσει ἀπό ὅλα αὐτά. Δέν τά ἀπέφυγε, τά μοιράστηκε μαζί μας. Ἔτσι τά παθήματα μας δέν μυρίζουν θανατίλα καί γίνονται πηγή ζωῆς αἰωνίου. Ὁ Σταυρός γίνεται ζωοποιός, ὁ θάνατος μετάβαση στήν ἀληθινή ζωή καί ἡ κάθοδος στόν τάφο γίνεται «κλίμαξ πρός οὐρανόν».
Χαροποιό λοιπόν ἀδελφοί τό μήνυμα τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς. Μετά τά παθήματα καί τόν σταυρό ἀκολουθεῖ ἡ Ἀνάσταση.
Εὔχομαι Καλή Ἀνάσταση.

Διάπυρος πρός τόν Παθόντα καί Ταφέντα Κύριον εὐχέτης

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ






ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ


Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ

Γνωστοποιείται ότι την Μ. Δευτέρα 13 Απριλίου 2020 πραγματοποιήθηκε, μέσω του καταστήματος υπεραγοράς «Μασούτης», η μηνιαία διανομή του προγράμματος επισιτιστικής βοήθειας σε εκατό δικαιούχες οικογένειες της Μητροπόλεώς μας με χαμηλό εισόδημα.
Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελεί το αποτέλεσμα συνεργασίας της καθ  ἡμᾶς Ιεράς Μητροπόλεως με την Μ.Κ.Ο. «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των καταστημάτων «ΜΑΣΟΥΤΗΣ» και εντάσσεται σε μία συνολική προσπάθεια της Μητροπόλεώς μας που σκοπό έχει την ανακούφιση συμπολιτών μας που έχουν πληγεί τόσο από την εντεινόμενη οικονομική κρίση, όσο και από την τρέχουσα πανδημία.
Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, στην Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και στο Διευθυντή αυτής  κ. Κωνσταντίνο Δήμτσα και στα Καταστήματα «Μασούτης» για την υλοποίηση στην Μητρόπολή μας του σημαντικού αυτού επισιτιστικού προγράμματος, εν μέσω τοιαύτης της δοκιμασίας που διερχόμεθα.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Κυριακή 12 Απριλίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΣ ΤΟ ΟΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ

Μετά τη νέα Κ.Υ.Α. και με την διευκρίνιση της από τα αρμόδια υπουργεία αλλά και με τη νέα Εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου προς τον λαό, απαγορεύεται η προσέλευση των πιστών στους Ιερούς Ναούς για την αποφυγή συνωστισμού και έτσι η αρχική πρόβλεψη για κάποιες ώρες προσεκτικής προσέλευσης των πιστών για να πάρουν Άγιον Έλαιον από το Ιερό Ευχέλαιο και για να προσκυνήσουν τον Εσταυρωμένο και τον Επιτάφιο, την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Παρασκευή αντίστοιχα, δεν ισχύουν

Ισχύει η γενική απαγόρευση κυκλοφορίας, στις εξαιρέσεις της οποίας δεν συμπεριλαμβάνονται η άδεια για ατομική προσευχή ή το άναμμα κεριού ακόμα και σε ώρα εκτός ακολουθίας και ως εκ τούτου οι παραβάτες τιμωρούνται με χρηματικό πρόστιμο.

Εκ του Ιερού Ναού

Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

ΝΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ 2020.


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΒΑΦΕΪΚΩΝ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ
ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ 2020

Αγαπητοί ενορίτες,
Εφαρμόζοντας την  εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου και την Κ.Υ.Α. των αρμοδίων υπουργείων, η Ιερά Μητρόπολις Ξάνθης ορίζει τα κάτωθι:
1.       Σε όλους τους ναούς θα τελεστούν όλες οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος με λιτό και σεμνοπρεπή τρόπο, ξεκινώντας από το πρωί της Κυριακής των Βαΐων. Προϋπόθεση για την τέλεση των ιερών ακολουθιών είναι να γίνουν αυτές κεκλεισμένων των θυρών και μέχρι 4 ατόμων ευρισκομένων στον Ιερό Ναό. Μέσα στα 4 άτομα συμπεριλαμβάνονται και ο ιερέας και ο ψάλτης.
2.      Η περιφορά του Επιταφίου θα γίνει αυστηρά εντός του Ιερού Ναού.
3.  Κωδωνοκρουσία θα γίνει α) στον εσπερινό της Αποκαθηλώσεως την Μεγάλη Παρασκευή για τριάντα λεπτά (30΄) και β) το βράδυ της Αναστάσεως στις 12 τη νύχτα  κατά την Χαρμόσυνον Εξαγγελία της Ζωηφόρου Αναστάσεως με το «Χριστός Ανέστη».
4.       Η τελετή της Αναστάσεως θα λάβει χώρα αυστηρώς εντός του Ιερού Ναού και κεκλεισμένων των θυρών.
5.     Το Άγιο Φως, με απόφαση του κράτους θα έρθει στη χώρα μας αλλά δεν θα γίνει διανομή του στους πιστούς.
6.      Όλες οι Ιερές Ακολουθίες θα μεταδοθούν α) τηλεοπτικά από το τοπικό τηλεοπτικό κανάλι Next και β) ραδιοφωνικά από τον Σταθμό της Ιεράς μας Μητροπόλεως «Διακονία» 93,8 fm.
7.  Η Ιερά Σύνοδος υπενθυμίζει παλαιότερη απόφασή της η οποία βρίσκεται σε συμφωνία με τους Ιερούς Κανόνες διά της οποίας επιτρέπει την κατ’οικονομία κατάλυση της αυστηρής νηστείας της Μεγάλης Εβδομάδος  ιδιαίτερα για τις ομάδες υψηλού κινδύνου όπως γέροντες, ασθενείς, έγκυες, θηλάζουσες και λεχώνες και όσοι αναρρώνουν από ασθένειες. Αυτό αφορά αναστολή της εφαρμογής και όχι κατάργηση του Ιερού Κανόνος της νηστείας σε όσους έχουν προβλήματα υγείας.
8.     Είναι απόλυτη ανάγκη να συμμορφωθούμε όλοι στις υποδείξεις της Ιεράς Συνόδου, διότι η πιστή τήρησή τους θα εξασφαλίσει την επέκταση της τελέσεως των Ιερών Ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδος σε όλους τους Ιερούς Ναούς.

Καλό Πάσχα και Eυλογημένη Ανάσταση!


Εκ του Ιερού Ναού


Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΞΑΝΘΗΣ ΥΠ.ΑΡΙΘΜ.225 ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ





ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠ. ΑΡΙΘΜ. 225

ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Προς
τον Ιερό Κλήρο
και τον ευσεβή λαό
της καθ  ημάς Ιεράς Μητροπόλεως

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
  Ο τόπος μας, η πατρίδα μας, αλλά και ο κόσμος ολόκληρος εδώ και μήνες βιώνουν τη σαρωτική πανδημία του κορωνοϊού, από την οποία έχουν νοσήσει χιλιάδες συνάνθρωποί μας, πολλοί από τους οποίους μάλιστα κατέληξαν.
  Η περιοχή μας επλήγη και αυτή από την πανδημία, εις τρόπον ώστε να χρειαστεί η επιβολή ειδικών μέτρων, που δεν ισχύουν στην υπόλοιπη χώρα. Η εφαρμογή των μέτρων αυτών από την πλειοψηφία του λαού υπήρξε παράγοντας αποφασιστικός ώστε να περιοριστεί η διασπορά της νόσου στην τοπική μας κοινωνία. Αυτό δεν θα πρέπει να μας κάνει να εφησυχάζουμε. Κάθε θάνατος αποτελεί και μία τραγωδία, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι οι συνάνθρωποι μας πεθαίνουν ολομόναχοι, χωρίς καν την παρουσία των αγαπημένων τους, οι οποίοι πολλές φορές δεν μπορούν να παρασταθούν ούτε καν στην εξόδιο ακολουθία!
  Ως ποιμενάρχης της τοπικής μας εκκλησίας από την πρώτη στιγμή προσεύχομαι για τον λαό μας και για ολόκληρο τον κόσμο, προσεύχομαι για όλους εκείνους που δίνουν τη μάχη στα νοσοκομεία, στις κλινικές, στα ιατρεία, στα ιδρύματα, το ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και για τον κάθε ένα που σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς υπερβάλει τον εαυτό του χάριν του κοινωνικού συνόλου!
  Μία υπέρβαση κλήθηκε να κάνει και η Εκκλησία, ευθύς εξ αρχής. Έφθασε στην οδυνηρή απόφαση να περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό τις ιερές ακολουθίες, με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας κεκλεισμένων των θυρών!
 Η απόφαση πονάει όλους μας.  Είναι, ωστόσο, αναγκαία και επιβε-βλημένη, χάριν της σωτηρίας του πλησίον, του αδελφού μας.



Μέχρι σήμερα οι εφημέριοι με πόνο και συνοχή καρδίας τήρησαν τα επιβεβλημένα μέτρα. Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, με πρωτοβουλία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου απευθύνθηκε εγκαίρως στα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου κατά την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα να ισχύσουν νέες ρυθμίσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν τη λειτουργία όλων των Ιερών Ναών, στο βαθμό και το μέτρο που αυτό είναι εφικτό, υπό τις παρούσες συνθήκες της πανδημίας.
  Έτσι με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Υγείας και Παιδείας,  από την 12η Απριλίου, Κυριακή των Βαΐων ως και την 20η Απριλίου, Δευτέρα του Πάσχα, όλοι οι Ιεροί Ναοί της καθ  ημάς Ιεράς Μητροπόλεως θα λειτουργήσουν, τηρώντας το πρόγραμμα των ακολουθιών της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος, με τον ελάχιστο απαραίτητο αριθμό εκκλησιαζομένων:  έναν (1) ιερέα, έναν (1) νεωκόρο και δύο (2) ιεροψάλτες, συνολικά δηλαδή τέσσερα (4) άτομα.
  Σίγουρα η ως άνω απόφαση δεν είναι αυτό που όλοι μας επιθυμούμε, είναι όμως το περισσότερο που μπορεί να γίνει στην παρούσα συγκυρία. Ο Μητροπολίτης, οι ιερείς και οι διάκονοι, οι ιεροψάλτες, θα τελούν τη θεία λατρεία τις άγιες αυτές ημέρες, ενώ ο λαός καλείται να εφαρμόσει την προτροπή του Αγίου Χρυσοστόμου και να επιτελεί Πάσχα μέσα στην καρδιά του, συμπροσευχόμενος με τους ποιμένες του από τον ναό της οικιακής του εστίας, το εικονοστάσι και το προσευχητάρι του.
  Ο Μητροπολίτης, εκτός από τη συμμετοχή του στις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδος, συμπαριστάμενος από τους κληρικούς των Κοιμητηρίων, θα τελέσει  το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής την περιφορά του Επιταφίου στο Κοιμητήριο της πόλεως και θα τελέσει Τρισάγιο για την ανάπαυση των ψυχών των κεκοιμημένων πατέρων και αδελφών μας.
  Η Ιερά Μητρόπολίς μας έχει μεριμνήσει ώστε όλες οι Ακολουθίες του Νυμφίου κατά την Κυριακή των Βαΐων, Μ. Δευτέρα, Μ. Τρίτη, η Ακολουθία του Νιπτήρος την Μ. Τετάρτη, η Ακολουθία των Αγίων Παθών την Μ. Πέμπτη, η Ακολουθία του Επιταφίου την Μ. Παρασκευή καθώς και η Ακολουθία της Αναστάσεως το Μέγα Σάββατο το βράδυ, να μεταδοθούν απ ευθείας τηλεοπτικώς μεν από τον τηλεοπτικό σταθμό της πόλεώς μας NEXT TV, ραδιοφωνικώς δε από τον Ραδιοσταθμό της καθ  ημάς Ιεράς Μητροπόλεως Διακονία στα fm, 93.8.
 Εκείνο που ιδιαίτερα πονάει όλους μας είναι η συμμετοχή μας στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Ας κάνουμε λίγη υπομονή, να ξεπεραστεί η πανδημία, να ανοίξουν οι Ιεροί Ναοί και να κοινωνήσουμε όλοι μαζί του  Αχράντου Σώματος και του Τιμίου Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού!
  Οι Ιεροί Ναοί θα μένουν ανοικτοί μετά το πέρας των ιερών ακολουθιών την μεν Μεγάλη Τετάρτη το πρωί για να αγιασθούν οι πιστοί μετά το πέρας του Μυστηρίου του Ιερού Ευχελαίου και την Μεγάλη Παρασκευή από 08:00 έως 13:00 για την προσκύνηση του Εσταυρωμένου και από 14:30 έως 19:00 για την προσκύνηση του Επιταφίου.
 Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί,
Μέσα στις δυσκολίες που περνάμε, η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα μας φανερώνει πως πάντα μετά το Σταυρό, ακολουθεί η Ανάσταση! Αυτή ας είναι η ελπίδα μας, από αυτή ας αντλήσουμε τη βεβαιότητα ότι «θα βρεθούμε ξανά όταν όλα θα έχουν περάσει».
  Καλή και ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα! Καλή Ανάσταση!

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ


Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ

Εν μέσω της δοκιμασίας εκ της πανδημίας του ιού που πλήττει την πατρίδα αλλά και την περιοχή μας η καθ  ημάς Ιερά Μητρόπολη εκφράζει θερμότατες ευχαριστίες προς όλους τους εθελοντές, τις εθελόντριες και μαγείρισσες που το ιδιαιτέρως δύσκολο αυτό διάστημα προσφέρουν με αυταπάρνηση τις υπηρεσίες τους στην Τράπεζα της Αγάπης της Μητροπόλεώς μας, όπου καθημερινώς προετοιμάζονται και χορηγούνται πλέον των 150 μερίδων φαγητού, ανακουφίζοντας τις ανάγκες ανήμπορων και ενδεών συμπολιτών μας που επιπλέον επηρεάζονται από τις συνθήκες αποκλεισμού που βιώνουμε.
Στο πλαίσιο της άριστης συνεργασίας μεταξύ του Δήμου και της Μητροπόλεώς μας, επίσης θερμότατες ευχαριστίες απευθύνουμε προς του εργαζομένους εις την υπηρεσία ‘’Βοήθεια στο Σπίτι’’, οι οποίοι έχουν επιπλέον επιφορτιστεί με τη διανομή των παρασκευασθέντων μερίδων εις τις οικίες των ωφελουμένων συμπολιτών μας. 
Γνωρίζουμε ότι διερχόμεθα μία περίοδο που δοκιμάζει τις αντοχές του κοινωνικού συνόλου και απειλεί την υγεία μας, ωστόσο ο προς το εκούσιο πάθος εισερχόμενος Κύριος μας οδηγεί εντός συντόμου διαστήματος στη βίωση και εορτασμό του χαρμόσυνου και κοσμοσωτήριου γεγονότος της Αναστάσεως, όντας περισσότερο ενωμένοι και πάντοτε υπό την σκέπη Του.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Κυριακή 5 Απριλίου 2020

Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ (ΑΓ.ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ)


Σκο­πή­σω­μεν πῶς δο­ξά­σω­μεν τὸν Θε­όν. Δο­ξά­ζε­ται δὲ παρ’ ἠ­μῶν οὐκ ἄλ­λως, ἢ ὡς πα­ρὰ τοῦ Υἱ­οῦ ἐ­δο­ξά­σθη˙ δι’ ὧν γὰρ ἐ­κεῖ­νος τὸν ἐ­αυ­τοῦ Πα­τέ­ρα ἐ­δό­ξα­σεν, ἐ­δο­ξά­σθη καὶ ὁ Υἱ­ὸς πα­ρὰ τοῦ Πα­τρὸς δι’ αὐ­­τῶν. Κἀκεί­να καὶ ἡ­μεῖς σπου­δῇ πρά­ξω­μεν, ἵ­να δι­ὰ τού­των δο­ξά­σω­μεν τὸν Πα­τέ­ρα ἡ­μῶν τὸν ἐν τοῖς οὐ­ρα­νοῖς κλη­θῆ­ναι κα­τα­δε­ξά­με­νον, καὶ δο­ξα­σθῶ­μεν παρ’ αὐ­τοῦ τῇ δό­ξῃ τοῦ Υἱ­οῦ, ἧ εἶ­χε πρὸ τοῦ τὸν κό­σμον εἶ­ναι παρ’ αὐ­τοῦ. Τὰ δὲ εἰ­σίν, ὁ σταυ­ρός, ἤ­γουν ἡ νέ­κρω­σις τοῦ κό­σμου παν­τός, αἱ θλί­ψεις, οἱ πει­ρα­σμοί, καὶ εἴ τι ἕ­τε­ρον τῶν πα­θη­μά­των Χρι­στοῦ. Ἅ ὑ­πο­φέ­ρον­τες ἐν ὑ­πο­μο­νῇ πολ­λῇ, μι­μού­με­θα τοῦ Χρι­στοῦ τὰ πα­θή­μα­τα˙ δο­ξά­ζο­μεν δὲ δι’ αὐ­τῶν τὸν Πα­τέ­ρα ἡμῶν καὶ Θε­όν, ὡς υἱ­οὶ αὐ­τοῦ χά­ρι­τι καὶ συγ­κλη­ρο­νό­μοι Χρι­στοῦ. 
(Ἁ­γί­ου Συ­με­ὼν τοῦ Νέ­ου Θε­ο­λό­γου, Φι­λο­κα­λί­α, Δ’  256, ρα’ )





Ας σκεφτούμε πως θα δοξάσομε το Θεό. Ο Θεός δοξάζεται από μας, όχι με άλλον τρόπο, αλλά όπως δοξάστηκε από τον Υιό. Μ’ εκείνα δηλαδή που δόξασε ο Υιός τον Πατέρα, δοξάστηκε με αυτά κι Εκείνος από τον Πατέρα. Αυτά κι εμείς ας φροντίσομε να πράξομε με επιμέλεια, για να δοξάσομε Εκείνον που καταδέχθηκε νά ονομαστεί Πατέρας μας επουράνιος και να δοξαστούμε από Αυτόν με τη δόξα που είχε ο Υιός από Αυτόν προτού δημιουργηθεί ο κόσμος. Αυτά με τα οποία δόξασε ο Υιός τον Πατέρα είναι ο σταυρός, δηλαδή η νέκρωση όλου του κόσμου, οι θλίψεις, οι πειρασμοί και τα λοιπά παθήματα του Χριστού. Όταν τα υποφέρομε αυτά με μεγάλη υπομονή, μιμούμαστε τα παθήματα του Χριστού και δοξάζομε με αυτά τον Πατέρα και Θεό μας ως κατά χάρη παιδιά Του και συγκληρονόμοι του Χριστού.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ Ε' ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΑΡΧΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις ἐνημερώνει ὅτι τήν Παρασκευή 3 Ἀπριλίου ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου, ἡ ὁποία θά τελεστεῖ στόν πανηγυρίζοντα Ἱερό Ναό Ἀκαθίστου Ὕμνου Ξάνθης θά ἀναμεταδίδεται ζωντανά μέσω τοῦ ἰστοτόπου https://www.facebook.com/diakoniastafm

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΞΑΝΘΗΣ
            ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ                 
                                                         
                                                                ΞΑΝΘΗ  05-04-2020

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ       

«Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΩΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑ»
Ἐνῶ ὁ Χριστός, καθὼς πορεύεται μὲ τοὺς δώδεκα μαθητές του στὰ Ἱεροσόλυμα καί προλέγει σ’ αὐτοὺς τὸ ἐπικείμενο πάθος του, δύο ἀπὸ αὐτούς, ὁ Ἰάκωβος καὶ ὁ Ἰωάννης, ποὺ βρίσκονται ἀκόμη στὴν πρὸ τοῦ φωτισμοῦ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος περίοδο καὶ συμμερίζονται τὶς ἀντιλήψεις τῶν Ἰουδαίων περὶ Μεσσίου ὡς κοσμικοῦ ἡγέτη, ἀπευθύνουν πρὸς τὸ διδάσκαλό τους τὸ ἀκόλουθο αἴτημα: «Δός μας τίς δύο τιμητικές θέσεις στήν ἔνδοξη βασιλεία σου, ὥστε ὁ ἕνας ἀπό μᾶς νά καθήσει στά δεξιά σου καί ὁ ἄλλος στά ἀριστερά».
Ὁ Χριστός ὅμως τοὺς δείχνει τὸ δρόμο τοῦ πάθους καὶ τῆς θυσίας εὑρίσκει δέ τὴν κατάλληλη αὐτὴ εὐκαιρία γιὰ νὰ ἀπευθύνει σὲ ὅλους τοὺς μαθητὲς του τὰ ἀκόλουθα βαρυσήμαντα λόγια ποὺ συνιστοῦν καὶ τὸ κέντρο τοῦ εὐαγγελικοῦ ἀναγνώσματος.
«Ξέρετε ὅτι αὐτοὶ ποὺ θεωροῦνται ἡγέτες τῶν ἐθνῶν ἀσκοῦν ἀπόλυτη ἐξουσία πάνω στους ἀνθρώπους καί τούς καταδυναστεύουν. Σ' ἐσᾶς ὅμως δὲν πρέπει νὰ συμβαίνει αὐτό, ἀλλὰ ὅποιος θέλει νὰ γίνει μεγάλος ἀνάμεσά σας πρέπει νὰ γίνει ὑπηρέτης καὶ ὅποιος ἀπὸ σᾶς θέλει νὰ εἶναι πρῶτος πρέπει νὰ γίνει δοῦλος ὅλων. Γιατί καὶ ὁ Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου δὲν ἦρθε γιὰ νὰ τὸν ὑπηρετήσουν, ἀλλὰ γιὰ νὰ ὑπηρετήσει καὶ νὰ προσφέρει τὴ ζωὴ του λύτρο γιὰ ὅλους».
Τὰ λόγια αὐτὰ εἶναι ἀξιοπρόσεκτα, γιατί μᾶς δίνουν τὸ πραγματικὸ νόημα καὶ περιεχόμενο τῆς ἐξουσίας,. Τὸ νόημα αὐτὸ μπορεῖ νὰ συνοψισθεῖ στὴ φράση ὅτι ἡ ἐξουσία εἶναι ταπείνωση καὶ διακονία. Οἱ ἄρχοντες καὶ ἡγέτες τῶν ἐθνῶν καταδυναστεύουν καὶ κατεξουσιάζουν τοὺς ὑπηκόους τους κάνοντας ὄχι ἁπλῶς χρήση ἀλλὰ καὶ κατάχρηση τῆς ἐξουσίας.
Τὸ μεγαλεῖο τοῦ χριστιανοῦ ἡγέτη δὲν βρίσκεται στὴν ἐξουσία καὶ στὸν πειρασμὸ ποὺ ἐμφωλεύει σ’ αὐτὸν ποὺ τὴν ἔχει, ἀλλὰ στὴ διακονία, στὴν προσφορὰ τοῦ ἑαυτοῦ του γιὰ τοὺς ἄλλους. Οἱ λέξεις «διάκονος» καὶ «δοῦλος» ποὺ ἀπαντοῦν στὸ εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα δείχνουν καὶ ὑπογραμμίζουν τὴν ἀποστολὴ τοῦ ἡγέτη, ἤ, ἂν προχωρήσουμε λίγο περισσότερο, τὴν ἀποστολὴ τῆς Ἐκκλησίας μέσα στὸν κόσμο.
Δὲν εἶναι πηγὴ δυνάμεως ἡ ἐξουσία καὶ τὸ ἀξίωμα ποὺ ἔχει κανείς, ἀλλά ἀφορμή καί μέσο διακονίας. Ἡ ἀποστολὴ αὐτὴ ἀπορρέει ἀπὸ τὸ παράδειγμα τοῦ ἴδιου τοῦ θεμελιωτῆ τῆς Ἐκκλησίας ποὺ δὲν ἦλθε στὸν κόσμο γιὰ νὰ διακονηθεῖ ἀλλὰ γιὰ νὰ διακονήσει καὶ νὰ προσφέρει τὴ ζωὴ του λύτρο γιὰ τὴν ἐξαγορὰ τῶν ἀνθρώπων ἀπό τήν ἐπήρεια τοῦ διαβόλου.  
                                                                            ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ