ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΞΑΝΘΗΣ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
ΞΑΝΘΗ 10-09-2023
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«ΑΠΕΡΑΝΤΟΣΥΝΗ ΑΓΑΠΗΣ»
«Οὕτω
γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα
πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ' ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον».
Γιά
τό μεγαλύτερο γεγονός τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ κάνει λόγο ἡ σημερινή Εὐαγγελικὴ
περικοπὴ μὲ τὸ λιτότερο, ἀλλὰ συνταρακτικότερο τρόπο, τὴν Κυριακή πρό τῆς
Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Πάνω στόν Σταυρό γράφηκε ἀνεξίτηλα ἡ μυστική εἰκόνα
τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Πρόκειται γιά ἕνα
μέγεθος ἀγάπης ἀπροσμέτρητο, γιὰ ἕνα δῶρο ἀνυπέρβλητο, γιὰ ἕνα γεγονὸς ποὺ οἱ
συνέπειες του ἁπλώθηκαν σέ ἀσύλληπτες διαστάσεις στὸ σύμπαν.
Αὐτή
ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ δέν περιορίζεται σ’ ἕνα λαό, σ’ ἔνα τόπο, σέ μιά κατηγορία
ἀνθρώπων ἤ σέ αὐτούς πού τόν ἀκολουθοῦν.
Ἀπλώνεται χωρίς περιορισμούς στόν κόσμο, σ’ ὅλη τήν κτίση. Ἀγκαλιάζει ὅ,τι ὑπάρχει, δίνοντας ὅτι ἔχει. Ἀγαπᾶ
ἀνεξάρτητα ἀπό τό ἄν οἱ ἄλλοι εἶναι ἄξιοι τῆς ἀγάπης Του.
Τελικός
σκοπός τοῦ ἔργου τοῦ Χριστοῦ πού κορυφώνεται στό Σταυρό, εἶναι νά γίνει ὁ
ἄνθρωπος μέτοχος μιᾶς ἄλλης ποιότητος ζωῆς.
Τό
ὑπέροχο ἀλλά τραγικό προνόμιο τῆς ἐλευθερίας προσφέρει στήν ἀνθρώπινη ὕπαρξη
δύο δυνατότητες: τήν ἀπώλεια καί τήν ζωή.
Σκοπός τοῦ Θεοῦ εἶναι νά χαρίσει στό πλάσμα του ζωή, καί μάλιστα τήν
αἰώνια.
Στὴν
πρόσκληση γιὰ «αἰώνιο ζωή», τίθεται μόνο ἕνας ὅρος ἡ πίστη στὸν Χριστό. Αὐτή ἡ
πίστη δέν εἶναι ἀόριστη, ἀλλά πίστη σ’ ἕνα συγκεκριμένο πρόσωπο, στό πρόσωπο
τοῦ Χριστοῦ. Πίστη ἀκράδαντη βεβαιότητα ὅτι ὁ Χριστός εἶναι ὁ Κύριος τῆς
κτίσεως καὶ τῆς ἱστορίας, ὁ ὁποῖος ἐνεργεῖ μέ ἀνυπέρβλητη γνώση καί σοφία μέσα
στό σύμπαν.
Ὁ
Θεός, στόν ὁποῖο ἀνήκει αὐτός ὁ κόσμος, ἀπεκάλυψε Ἑαυτόν ἐν Χριστῷ, τήν ὁδό καί
τήν ἀλήθεια τῆς ζωῆς, σαρκώθηκε, σταυρώθηκε καί ἀναστήθηκε γιά ὅλους τούς
ἀνθρώπους γιά νά ἀνυψώσει ὅλη τήν ἀνθρώπινη φύση καί νά τῆς ἀνοίξει τήν ὁδό
πρός τήν θέωση.
Τό
ἔργο αὐτό συνεχίζεται μέ τήν ἔκχυση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, «τοῦ πανταχοῦ παρόντος
καί τά πάντα πληροῦντος», μέσα στόν κόσμο.