Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ ΕΠΙ ΤΩ ΑΓΙΩ ΠΑΣΧΑ



ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ
ΕΠΙ Τ ΑΓΙΩι ΠΑΣΧΑ
ριθμ. Πρωτ. 346
+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ
ΕΛΕΩι ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ – ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΧΑΡΙΝ, ΕΙΡΗΝΗΝ ΚΑΙ ΕΛΕΟΣ
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝΔΟΞΩΣ ΑΝΑΣΤΑΝΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ

δελφο συλλειτουργο κα τκνα ν Κυρί γαπητ,

Χριστς νστη!

λοι ο ρθόδοξοι πιστο ορτζομεν κα φτος χαρμοσύνως τν νστασιν το Κυρου μν ησο Χριστο κα ψλλομεν: «Θαντου ορτζομεν νκρωσιν, δου τν καθαρεσιν, λλης βιοτς τς αωνίου παρχν· κα σκιρτντες μνομεν τν Ατιον» (τροπάριον το Κανόνος τς ναστάσεως).
Κα ν μες χαρμοσύνως ορτζομεν τν νστασιν το Κυρίου, ς πραγματικότητα ζως κα λπίδος, πριξ μν, ν τ κόσμ, κοομεν τς κραυγς κα τς πειλς το θαντου, τς ποας κτοξεουν κ πολλν σημεων τς γς κενοι ο ποοι πιστεουν τι δνανται ν λσουν τς διαφορς τν νθρπων δι τς θανατσεως τν ντιπλων, γεγονς τ ποον κα ποτελε τν μεγαλυτέραν πόδειξιν τς δυναμίας των. Διτι, δι τς προκλήσεως το θαντου το συνανθρώπου, δι τς κδικητικότητος κατ το τέρου, το διαφορετικο, δν βελτινεται κσμος, οτε πιλονται τ προβλματα τν νθρπων. Εναι, λλωστε, π πάντων παραδεκτν κα ναγνωριζόμενον, διαιτέρως δ π τν σκεπτομένων νθρώπων πάσης ποχς, τι τ κακν νικται δι το γαθο κα οδέποτε δι το κακο.
Τ προβλματα πιλονται ληθς δι τς ναγνωρσεως κα τς τιμς τς ξίας το προσώπου κα δι το σεβασμο τν δικαιωμτων του. Κα ντιστρόφως, τ παντς εδους προβλήματα δημιουργονται κα ξνονται κ τς περιφρονήσεως το νθρωπίνου προσώπου κα τς καταπατσεως τν δικαίων ατο, διαιτέρως το δυνάτου, ποος πρέπει ν δύναται ν ασθάνεται σφαλς κα σχυρς ν εναι δίκαιος δι ν πάρξ ερήνη.
λλ Χριστς νστη κ τν νεκρν κα πδειξε κα μ ατν τν τρόπον τν δυναμαν το θαντου ν πικρατσ κα ν πιφρ σταθερν μεταβολν ες τν κσμον. Α δημιουργομεναι δι το θαντου καταστσεις εναι ναστρψιμοι, διότι, παρ τ φαινόμενα, εναι προσωριναί, δν χουν ρίζαν κα κμάδα, ν οράτως παρν εναι πάντοτε νικήσας τν θάνατον Χριστός.
μες, ο χοντες τν λπίδα μας ες Ατόν, πιστεομεν τι τ δικαωμα τς ζως νκει ες λους τος νθρπους. Ζω κα νστασις προσφρονται π το πατσαντος τν θνατον κα τν σχύν ατο π τν νθρώπων, ησο Χριστο κα ες Ατν μνον κα ες τν διδασκαλαν Του νθρωπος πρπει ν λπζ. πίστις ες τν Χριστν δηγε ες τν νάστασιν, ες τν νάστασιν πάντων μν, πίστις κα φαρμογ τς διδασκαλίας Του ες τν ζωήν μας δηγον ες τν σωτηρίαν πάντων μν, λλ κα ες τν ντιμετώπισιν τν προβλημάτων μας ν τ κόσμ.
δελφο κα τέκνα,
Τ μήνυμα τς ναστάσεως, πέρβασις ατη τς νθρωπίνης δυναμίας, εναι τ κήρυγμα τς ζως ναντι τς φθορς το κόσμου κα τς περιπετείας τν νθρωπίνων, κα ες ατ προσκαλομεν π το Οκουμενικο Πατριαρχείου, μες λέ Θεο Προκαθήμενος τς ν ληθεί ρθοδόξου γάπης, πάντα νθρωπον ες γνσιν κα βίωσιν, φρονοντες τι μόνον δι᾿ ατο θ πανευρεθ «κλαπεσα» π τς νθρωπίνης συγχύσεως «λπς μν» κα το κόσμου παντός.
Εθε τ φς τς ναστσεως ν φωτίζ τς καρδίας λων δι ν χαρωνται μο μετ τν συνανθρπων των ν γάπ, ερήν κα μονοί ν τ Υἱῷ κα Λόγ το Θεο, ποος εναι τ Φς το κόσμου, λήθεια κα Ζωή.
            Ατ μόν, τ ναστάντι κ νεκρν Κυρί τς δόξης, τ «ζως κυριεύοντι κα θανάτου δεσπόζοντι», τ ζντι ες τος αἰῶνας κα τος «ν τος μνήμασι ζων χαριζομέν», δόξα κα τιμ κα εχαριστία. μήν.
Φανάριον, γιον Πάσχα ,βιε΄
   Κωνσταντινουπόλεως
διάπυρος πρς Χριστν ναστάντα
       εχέτης πάντων μν