Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΞΑΝΘΗΣ

        ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ                                                 
                                                                                          ΞΑΝΘΗ  17-05-2015
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΦΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»
Εαγγελιστής ωάννης φηγεται τήν θεραπεία τοῦ κ γενετς τυφλο  στήν σημερινή Εὐαγγελική περικοπή. Ο προφτες τς Π. Διαθήκης, περιγράφοντας τό ργο το ναμενόμενου Μεσσία, ναφέρουν νάμεσα στίς διάφορες πτυχές του καί τήν «νάβλεψιν τυφλν». Ατός λοιπόν πού χει τήν ξουσία νά ξαναδίνει τό φς στούς τυφλούς δέν εναι λλος πό τόν Μεσσία.
πόδοση μως το φωτός στούς τυφλούς, πέρα πό τήν ποδεικτική σημασία της γιά τή μεσσιανική διότητα το Χριστοῦ, χει καί να λλο βαθύτερο νόημα: Εναι σημάδι μίας νέας καταστάσεως πραγμάτων πού εσβάλλει μέσα στόν κόσμο το σκότους καί τς τυφλότητας. Χριστός νοίγει τά μάτια τν νθρώπων, γιά νά μπορέσουν νά διαπιστώσουν τή νέα ζωή πού ατός προσφέρει σάν δρο στόν κόσμο.
παρουσία το Χριστοῦ ς Φωτός το κόσμου πού διακηρύσσει κκλησία δημιουργεῖ κρίση μέσα στόν κόσμο. Βέβαια χι μέ τήν ννοια τς κατακρίσεως τν νθρώπων λλα μέ τήν ἔννοια τς ποχρεώσεως πού δημιουργεται μέσα στόν κάθε νθρωπο νά λάβει θέση ναντι ατο του φωτός. πό τή στάση πού παίρνει καθένας πέναντι στό φς κρίνεται δη καί προδικάζεται τό μέλλον του. Χρειάζεται τόλμη γιά νά δε κανείς κατάματα τό φς, νά ντικρύσει τή γύμνια του χωρίς νά τήν πενδύει μέ ψεύτικα καί συμβατικά ροῦχα, χρειάζεται θάρρος γιά νά συνειδητοποιήσει δυσάρεστες πλευρές το αυτο του πού παρξή τους τόν πληγώνει, νά πε τό χι σέ πολλές κακές πιθυμίες του πού τόν συνδέουν μέ προσωπική φέλεια στή ζωή καί παράλληλα νά πε τό ναί στήν πρόσκληση το Θεο. Καί τήν τόλμη ατή τήν προσφέρει τό φς τό ρχόμενο στόν κόσμο διά το ησο Χριστοῦ.
Τό φς ατό ρχεται σάν μία νέα δημιουργία καί νάπλαση το κόσμου. Εναι χαρακτηριστικό στή σημερινή διήγηση τι ησος πλάθει πηλό καί πιχρείει τά κλειστά μάτια το τυφλοῦ στέλνοντάς τόν μετά νά πλυθε στή δεξαμενή το Σιλωάμ. πως Θεός, κατά τήν ρχική δημιουργία το κόσμου (σύμφωνα μέ τήν σχετική διήγηση τς Π. Διαθήκης) πλάθει μέ χμα τόν ν-θρωπο, τσι καί ησος μέ τόν διο τρόπο ναδημιουργε τό καταστραμμένο πό τή φθορά τς μαρτίας πλάσμα. Καί πως Θεός προστάζει τό «γεννηθήτω φς», τσι καί Υός το Θεο μέ τήν δια δημιουργική δύναμη δίνει τό φς στόν τυφλό καί νοίγει τά μάτια τν νθρώπων νά δον τήν λήθεια πού ατός ποκαλύπτει γιά νά σώσει τόν κόσμο.

κάθε νθρωπος κρίνεται πό τό ν θελήσει νά ντικρύσει τό φς πό τό ν προτιμήσει τό σκοτάδι, μέσα στό ὁποῖο κρύβονται καί σκεπάζονται τά σκοτεινά ἔργα τοῦ κόσμου.               
 ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ